Sunday, June 26, 2011

Where Am I?

Long before this, I thought this blog will be the most private part of my life. I will share everything here, but slowly, i tend to hide. Keep everything inside me. If you continue reading, you will find that u will get to know nothing about me. It's just like wasting your time reading a insane freak blog.

I also dunno why. Why? I am way too protective. I dunno who can i trust anymore. Even the closest person with me dunno much things that i am thinking. My mind is stupid. I get mad, get bored and make conclusion myself and the problem is then settled. So? So nothing to be told. Everything i will just tell myself.

Hmmm.... Or maybe i should say till now no one can really make me feel confident that i can share everything with him or her. Maybe I am being too perfectionism. I am looking for a person that can same with the one i imagine. Stupid? Yes i am stupid. x(
And maybe because of this, I look like I am alone all the time. The closest friend is my imagination. I tend to talk to myself sometimes or just imagine something to make myself feel better. WEIRDO!!!! That's me!

有时候想想,有些事,不是谁说了就算。有些错,不是谁原谅了就不会有疤痕。有些回忆,不是说不提就会遗忘。认识犯贱的,越不能得到的东西,越想要。明知道不可能,还冲个头去。明知道会被伤害,还要傻傻地掉入陷阱。我知道我笨,但我不可怜。我知道我孤独,但我不怕寂寞。我知道我什么也没有,但我还有我自己。我知道我给的不是你要的,但我知道我会继续地给。我也知道你再也看不见我的踪影,但我想让你知道,我会默默地跟从你的背影......

有时,当我想说时,我说不出口。对不起朋友,或许已开始我可以和你什么都谈,天南地北,无话不说,但渐渐的,你会发现我和你的话题不再那么多,我选择回避一些话题。不是我们的感情掉了,只是,我知道有些话题我们是不应该再谈了。我担心会对你造成伤害。我不希望让身边的人不开心。我真得不忍心。我不希望勾起他们不开心的回忆,所以我逃避。我选择一个人承担,假装坚强。能不谈就不谈,直到你认为我已经复原了。其实没人懂,我的心还是破碎的。我找不回碎片,我找到的就只有被回忆所割伤的伤口。我想哭,但我不会在你面前哭。我会一个人流泪,再一个人坚强起来。我希望有个人能看穿我,看出我内心最脆弱的那一块。再问我一句,你好吗?你真的好吗?

我不知道该如何放手,什么叫放手?什么叫忘记?我真的学不会。在我人生里,只要我珍惜过的,没有一样我会忘记。我不想忘记,因为那时我人生中最珍贵的东西------ 回忆。我能做的就只有,静静的看着他飞到他想去的方向,等到再也看不见他的背影时,才肯一个人转身,以个人慢慢走向时间倒退的路。回到从前,一个人再次坚强,一个人再次伪装,一个人学会遗忘现在的自己。我已经习惯了。习惯?其实,说真的,这是第一次。我第一次这么勇敢,第一次这么笨,第一次这么傻,第一次欺骗自己,第一次伪装那么久,第一次坚持着要在你面前坚强,第一次被伤得那么重,第一次自己站起来,第一次告诉自己不要再拖下去了。

再过一个月,就要一年了。时间就是过得那么快,就像握不住的沙,握地越紧,流失的越快。我亲爱的朋友,我记得第一次和你的长谈,你在最后这么说 -------- I think we can be intimate friend. 当时我又喜又忧。因为我知道,我们走到最后的尽头,关系远远只能到这个程度,没别的了。高兴的是,至少我们还是朋友。但,我想问问,你当时所说的是出至真心的吗?我不想要勉强别人,要是你觉得不是,那你说了算,我不会怎样。或许,我和你对朋友的定义不同,我对待朋友真的很重视,我要求很多,却从来不肯说出口。我坚持付出,我只想让身边的每一个朋友觉得开心。但有时我想要的,是有个人能让我开心。我不想当小丑了,我不想再装了,我累了,我够可怜了。让我脱下面具好吗?


2 comments:

  1. 就算他卸下面具,对你毫无保留的懦弱,你会快乐??
    你用笑声伪装自己。把自己变得像是坚强。
    而他用了沉默,伪装起来。

    有些事情不是说放开就放开。忘掉就忘掉。删除就删除。
    这能理解。
    但是,你有试过吗?
    或者你自己本身就不想把自己捆得死死的结打开?
    是你没有给自己一条活路吧?
    有想过,但是做不到?
    问题依然出自于本身。

    没有任何一个人强逼你总是戴着面具。
    脑后也没有一把抢指着你一定要伪装。
    是谁让你把面具常常戴着?
    快乐是自己找的。别人给不了你,就自己去找。
    伪装不是唯一的途径去寻找快乐。
    给自己太多借口了吧?

    ReplyDelete
  2. I really hope to know you. But, one thing that i have to say to you. It's that i did try before. I tried very hard, but dun u noe that we do fail sumtimes? Yes, i failed but i nvr said i will give up on trying to find another solution. Yes, i do agree that i dun hope to let go that fast cause maybe it will be the last year that i can spend my time with my friend so of course i dun wan to let go that fast. At least i can accompany him for sum period more.

    Next, i did pretend. I admit it.But if you were in my situation. You have to. You dun really know why i did that.

    ReplyDelete

Search This Blog